Yorum Köşesi: A Serious Man (2009)


Biraz önce bitirdim Coen'lerin son filmini. Az biraz bir şeyler yazayım:


Filmi izlemeye başladığınızda ilk fark ettiğiniz şey, filmin ne kadar durgun olduğu. Durgunluk akıyor filmden. Yani bunu özellikle seyirciye aktarmak için uğraşmış yönetmenler. Kamera açıları ve çekimleriyle ne kadar garip ve durgun bir film olduğunu unutturmuyor. Zaten fragmanını izleyince, nasıl bir filmle karşılaşacağımı tahmin etmiştim. Bu arada bir fragmandan filmin nasıl olduğunu çıkartmak, ve ona göre izleyip filmden ne bekleyeceğimi bilmek garipti. Fragmanlarla filmlerin çok farklı olmasına ve farklı şeyler görmeye alışmışım. Neyse...

Bana Coen kardeşlerin 4 Oscar kazanan önceki filmleri No Country For Old Men'i hatırlattı bu film. Coen filmlerine hiç alışık olmadığımdan, No Country For Old Men'i izlerken 'Ne olacak?' diye izlemiştim. Öyle izlememek gerekiyormuş onların filmlerini. O filmdeki tecrübemle bu filmi, psikolojik olarak çok durgun olduğum bir zamanımda izledim.

Film, hayatı aşırı rutin ve sıradan görünen, hatta başlarda bu rutinlikten dolayı American Beauty'nin Lester'ı gibi bir patlama yaşayacağını ve bu patlamayla final yapacağını düşündüğüm Larry Gopnik'i anlatıyor.(Coen'lere yabancı olduğumu söylemiştim. :)) Bu rutin görünen ama rutinlikten çok uzak hayatın nasıl yokuş aşağı ve yukarı gittiğini izliyoruz.

Imdb'de, 1967'de geçen bir kara komedi olarak adlandırılan film, sıradan film izleyicisi için eğlence adına bir şey sunmuyor. Daha çok sinema kurtlarının, sinefillerin beğeneceği, hatta bu yüzden Oscar'a aday olacağını düşündüğüm bir film.
'Sen sevdin mi?' diye sorarsanız, kesin bir cevap veremem. Filmden beklentim neyse, tepkim de o oldu.
Ama 'Bugün ne izleyelim yahu?' diye soran, hayat dolu, eğlenceli  bir arkadaşınıza bu filmi tavsiye ederseniz, kötü bir eşek şakası yapmış olursunuz.

Sanırım başka da söze gerek yok.
İzleyecek arkadaşlara iyi seyirler. :)

Fragmanı da vereyim:

0 Yorum Yapıldı:

Yorum Kuralları:

- Yorumlarınız kişiliğinizi yansıtır.
- İsimsizlik vahşi doğaya özeldir. Yorum yaparken isminizi de bahşedin.
- Türkçe'de q, w ve x harfleri yoktur.
- Noktalama işareti olmayan yazının Arapça'dan farkı yoktur.
- Yorum kutusunun altındaki "E-posta yoluyla abone ol" seçeneği ile yorum takibi yapabilirsiniz.