Yorum Köşesi: Alice in Wonderland (2010)


Bir Tim Burton filmi Alice In Wonderland. Elinden Beetlejuice, Corpse Bride ve Sweeney Todd gibi filmleri izlediğimiz yönetmen.

Alice In Wonderland vizyona çıktığında, Burton'ın önceki filmlerinde olan havayı tekrar yaşayacağım için sevinmiştim. Hatta vizyona Türkçe dublajlı girmesini kendi çapımda protesto edip gitmemiştim. Dublajlı olarak sokan insanları da, yine kendi kendime aşağılamış ve kötülemiştim.

Meğer yanılmışım. Film, gayet eğlenceli ve renkli bir çocuk filmi. Laylalayla diye izlenebilecek bir film. 

Filmde Burton'ı hatırlatan unsurlar, olması gerektiği gibi kasvetli havası ve garip çizimleri değil, eşi Helena Bonham Carter ile yakın arkadaşı ve maaşlı çalışanı Johnny Depp. Oyunculuklar fena değil ama Johnny Depp'i izlerken aklıma Willy Wonka karakteri gelip durdu. Bir aktörü aynı hareketlerle, aynı mimiklerle, farklı filmlerde görmek hoş olmuyor. Aynı rolü oynayıp durmasın aktörler bir zahmet. Bu aktör Johnny Depp bile olsa insanı sinir ediyor. İzlerken aklıma takılıp durdu.

Her ne kadar umduğumu bulamamış olsam da boş vakitte izlenebilir bir film. Ama beklentinizi düşük tutun tabii. Yönetmene ve oynayanlara gözünüz takılmasın.

Hatta bir yazı bile yazmayacaktım da, gördüğüm bir haberden dolayı filmle ilgili yorumumu da yazayım dedim.

Alice In Wonderland, sinema tarihinde 1 milyar dolar sınırını geçen 6. film olmuş. Önceki beş film ise Avatar, Titanic, The Lord of the Rings: The Return of the King, Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest ve The Dark Knight'mış. Allah fazlasını versin, ne diyelim. Hak etmiyor da olsa...

3 Yorum Yapıldı:

Persephone dedi ki...
Yılın en büyük hayal kırıklığıydı. En çok beklediğim, çıkınca koşa koşa gittiğim filmdi halbuki... Alice in Wonderland'den çok Alice in Narnia'ydı resmen. Allam hele o sondaki after school special tarzı kısma ne demeli?! Neden Burton neden?

Unknown dedi ki...
Filmi arşivleyen falan varsa son 5 dakikayı silmesi ve bir daha izlememesi gerek zaten. Ciddi ciddi midesi ağzına geliyor insanın. Herkese hadlerini bildirmeler, işin kontrolünü ele almalar...Böğğğ.
Allahtan filmi izledikten hemen sonra yazmamışım şu yazıyı. :)
O yüzden zaten izledikten sonra filmin bir yazıyı hak etmediğini düşünmüştüm.

Persephone dedi ki...
Ben de, unutmak istiyorum mümkünse burton'ın bu hatasını. :)

Yorum Kuralları:

- Yorumlarınız kişiliğinizi yansıtır.
- İsimsizlik vahşi doğaya özeldir. Yorum yaparken isminizi de bahşedin.
- Türkçe'de q, w ve x harfleri yoktur.
- Noktalama işareti olmayan yazının Arapça'dan farkı yoktur.
- Yorum kutusunun altındaki "E-posta yoluyla abone ol" seçeneği ile yorum takibi yapabilirsiniz.